dimecres, 20 de febrer del 2008

Eis, que d'això jo també hi entenc!

M'he adonat que hi ha converses sobre una temàtica en què has de conèixer de què s'està parlant, perquè sinó quedes absolutament exclòs de la conversa, ja que es fa impossible entendre de què estan parlant pel vocabulari i conceptes específics. 

Un no pot divagar o simplement donar la seva opinió si és que no hi entén... Ara, hi ha temes en què molta gent creu que hi pot dir la seva, no cal haver fet cap curs, ni haver estudiat cap carrera, perquè tothom creu que en sap alguna cosa. Em refereixo al tema de la salut. 

La salut/malaltia és una cosa que ens envolta, i que sobretot vivim en primera persona. Quantes vegades he sentit a la meva àvia al parlar d'alguna malaltia que tenia algun familiar, i que em parlés d'en "Pepitu i menganitu", la vida i miracles, o millor dit, les mil i una malalties i els tractaments que li van fer o no. 

Com a professional de la salut, i amb això vol dir que tinc un títol, i que alguna cosa sé, però encara em queda molt per apendre!! , haig de dir que moltes vegades també hi ha la saviesa popular pel que fa a coses més comuns com per exemple què fer quan una persona té vòmits, o diarrea... Però hi ha coses que cal haver estudiat, i posar-se en mans d'un professional, i escoltar el que diuen, i no el que un vol sentir!!!!! No serà la primera ni l'última vegada que sento que un pacient diu que ell no té diabetis, i que 100 mg/dl de sucre a la sang és lo mínim que s'ha de tenir! O una altra: cèl.lules cancerigeres, però no té pas càncer, "el metge ha dit que no tenia càncer"!!! 

3 comentaris:

Finestreta ha dit...

Jajajajaja, i suposo que com menys cultura té la gent més te'n diuen d'aquestes bajanades... I és que quant més aprenem més ens adonem del que ens queda per aprendre, però n'hi ha que no saben res i es pensen que ho saben tot!

Teresa ha dit...

Es que cadascu enten la realitat com vol. O a vegades es que no volen acceptar fets negatius. Pero si com la finestreta, la gent sense formacio por dir molts disbarats. La manca de informacio es manca d'eines per la vida.

nerona ha dit...

Si, de gent ignorant n'hi ha molta pel món... i de gent amb problemes psíquics, encara més.. però aquests es mereixen un post en especial!!!!

El que a mi més em sorprèn és que hi ha temes en què la gent encara que no tingui molta informació pot donar la seva opinió, com en el tema de la salut, o potser sobre l'educació dels fills... i la gent es queixen sobre l'atenció sanitària que ha rebut, o sobre l'educació que reben els fills a l'escola... estic segura Teresa, que tu també t'en deus trobar molts que sense formació et diuen si ets una bona professora o no...