dimarts, 15 de febrer del 2011

Con la iglésia hemos topado!!

No només la gent que no conec i em fa comentaris maliciosos em posen a cent per hora... sinó que hi ha un tema que fa que m'encengui jo soleta!! I aquest tema és l'església!

Quan em vaig anar a empadronar aquí a Salzburg em van preguntar la meva religió i tot haver sigut educada en la fe catòlica en aquests moments no sóc ni practicant ni creient. No crec en cap ésser superior, i crec encara menys en la institució de l'església.
Tot i que he conegut alguns capellans més moderns a mi no m'agrada que em donin lliçons de moralitat o simplement que em diguin què és el que haig de fer.

Aquí a Àustria hi ha els impostos que es paguen a l'església catòlica en el cas de ser catòlic. Però aquests impostos no són una aportació lliure que pugui fer tot catòlic, per què l'església no et deixa decidir quan estàs disposat a donar-los-hi, sinó que ells calculen quan cobres tu i a partir d'aquest càlcul et diuen quan has de pagar!
I a mi això no m'agrada! No m'agrada que em diguin quant els hi haig de donar! Perquè trobo que cadascú hauria de donar la voluntat; i no perquè jo cobri més vull donar més!! A mi per exemple enlloc de donar-los-hi diners preferiria fer alguna cosa per a la comunitat!

Conec el cas d'una amiga a la qual l'església va enviar-li una carta informant-la de la quantitat a pagar. A ella aquella quantitat li va semblar elevada, i perquè li rebaixéssin va haver de justificar-ho enviant una còpia de l'extracte bancari dels diners que tenia al compte coorent, juntament amb una llista de documents per explicar les seves despèses i el seus ingressos!! Només així van acceptar reduïr l'impost!!

Fa gairebé 4 anys que vivim aquí, i ahir va arribar-li a l'austríac una carta informant-lo de la quantitat a pagar!! I li he tornat a repetir que no vull que surti ni un cèntim dels meus diners per l'església. I ell m'ha tornat a dir que apostatarà. Ja té l'imprès baixat d'internet. Ja veurem si abans de l'any vinent ho haurà fet!!!

5 comentaris:

Anna ha dit...

Ostres no ho trobo gens bé això de que obliguin a pagar un impost tant si com no. Com tu bé dius, hauria de ser a voluntat.

marijose ha dit...

Es passen un poble dient el que els hi has de donar. Ha de ser voluntari. Amb aquesta actitud crec que aconseguirant més antipaties de les que tenen.

nerona ha dit...

Anna, l'has de pagar tant si vols com si no si et declares catòlic, sinó sempre pots apostatar... ara, que si et vols casar per l'església o batejar el teu fill hauràs de pagar els impostos atrassats si has apostatat!! :)

maijose, a mi em sorprèn com tanta gent jove encara paga!!

Ingrid ha dit...

què????? com????? no ho havia sentit mai i ho trobo increible!!!

Finestreta ha dit...

A Alemaya era igual... El primer dia a Burgerburo ja em van preguntar si era catòlica, i jo que vaig dubtar un segon, i ja em van clicar la casella, i a pagar impostos!

Estic d'acord amb tu en el fet que s'hauria de pagar si un vol, i en tot cas la voluntat...