diumenge, 14 de febrer del 2010

Minivacances a Budapest

Aquesta setmana he tingut alguns dies de vacances (encara del 2009) i com que a la feina no els hi agrada gaire que les acumulis, doncs mira, van decidir quan les havia de fer (sense ni preguntar!).

Però jo no em queixo que hagin decidit que fés vacances, sinó quan i quans dies n'havia de fer... i com que eren massa pocs dies vam decidir anar amb tren fins a Budapest!!! Jo la veritat és que no hi havia estat mai a l'Europa de l'est, i bé, tot just ha sigut el començament, perquè n'hi ha uns quants de llocs que m'agradaria veure: Praga, Bratislava...

No és el meu estil fer un resum de les meves vacances, però si que us diré que ens han servit per desconectar uns dies, per continuar vivint l'hivern durillo (pel fred!) però en un altre país; jo no havia estat mai en un país en què hi havia hagut un règim comunista, no havia vist mai una capital d'un país amb edificis tant deixats, molts habitatges tancats, botigues, restaurants tancats...
Aquí teniu una foto d'un cotxe de l'època comunista, i déu ni do lo que havia nevat en els últims dies!!


Em va semblar molt curiós que a molts portals hi havia un panell on s'havia d'entrar un codi per entrar a l'edifici, però aquest sistema està molt extens allà, no és una cosa de "pijos"!


Hungria també és famosa per les seves aigües termals, i una tarda vam decidir anar a un balneari a Budapest. Un dels més coneguts és el Géllertbad, però també és de tipus més tradicionals, on hi ha separació entre homes i dones; nosaltres ens vam decantar per un de tipus més modern (no pel que fa a l'edifici, sinó a la mentalitat) i vam anar al Széchenyi-Bad. Només ens hi vam quedar 3h, però durant aquest temps només vam anar de piscina en piscina, i a diferents saunes; no sé si a tots els balnearis és igual, però no hi havia tumbones per estirar-se i llegir tranquil.lament!

I què us haig de dir dels dolços....mmm, apart de les crepes també ténen molt bons pastissos; vam anar a un cafè-pastisseria Ruszwurm, i què us haig de dir, tot estava boníssim!!